Vinyles

Somethin Else - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
Miles Davis (trumpet),
Cannonball Adderley (alto sax),
Hank Jones (piano),
Sam Jones (bass),
Art Blakey (drums)
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
599.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
Lorsque Cannonball Adderley a prévu l'enregistrement en 1958 de ce qui devait être son seul disque chez Blue Note, il a fait appel à son ancien employeur de tous les jours, en tant que membre du quintette chez Columbia, Miles Davis. Cette réunion a entraîné l'un des plus grands et célèbres disques de jazz de tous les temps « Somethin 'Else ». Le quintet nous délivre une des plus belles interprétations de « Autumn Leaves », un excellent « Love For Sale », et une très belle version de « Dancing In The Dark ». Désormais, cet enregistrement merveilleux est pour la première fois disponible dans la collection CLASSIC CLARITY VINYL 45 RPM SERIES (Coffret collector de luxe), pressé sur notre Super Vinyl Profile II, qui apporte une texture et une dynamique hors du commun.
Extrait YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=v3Lc7OgIngE
Titres des morceaux: 
Side A :
1. Autumn Leaves
Side B :
1. Love for Sale
Side C :
1. Somethin' Else
Side D :
1. One for Daddy-O
2. Dancing in the Dark
Livré sous 7 jours

The Verve Box Set (10 LP – 180 Gram) - Number 222

Musiciens/Orchestre: 
Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Duke Ellington & Johnny Hodges, Coleman Hawkins, Sonny Stitt, Johnny Hodges And His Orchestra, Bill Evans
Son: 
Stéréo
Grammage: 
180
LPs: 
10
Set Box: 
Set Box
1 299.50 €
RPM: 
33
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
EXTREMELY RARE ! Magnificent Box Set Classic Records of 1994, limited edition to 1000 copies (n ° 222), gathering 10 albums of artists of jazz legend.
Description: 
This is probably your last ever opportunity to grab a full set of this unplayed Classic Records first series reissues from 1994, containing 10 Verve Records Jazz titles that were carefully remastered for this set. The box and each LP has an tag showing the serial number. The records included in the box are : Ella Fitzgerald « Let No Man Write My Epitaph » MGVS 64043, Ella Fitzgerald « Clap Hands Here Comes Charlie » V6 4053, Billie Holiday « Songs For Distingue Lovers » MGVS 6021, Duke Ellington & Johnny Hodges « Back To Back » MGVS 6055, Coleman Hawkins & Ben Webster « Encounters Ben Webster » MGVS 6066, Duke Ellington & Johnny Hodges « Side By Side » MGVS 6109, Sonny Stitt « Blows The Blues » MGVS 6149, Johnny Hodges « Blues A Plenty » MGVS 68358, Coleman Hawkins « Alive At The Village Gate » V6 8509, Bill Evans « At The Montreux Jazz Festival » V6 8762.
Titres des morceaux: 
1. Ella Fitzgerald - Let No Man Write My Epitaph - MGVS 64043
2. Ella Fitzgerald - Clap Hands, Here Comes Charlie - V6 4053
3. Billie Holiday - Songs For Distingue Lovers - MGVS 6021
4. Duke Ellington & Johnny Hodges - Back To Back - MGVS 6055
5. Coleman Hawkins - Encounters Ben Webster - MGVS 6066
6. Duke Ellington & Johnny Hodges - Side By Side - MGVS 6109
7. Sonny Stitt - Blows The Blues - MGVS 6149
8. Johnny Hodges And His Orchestra - Blues A Plenty - MGVS 68358
9. Coleman Hawkins - Alive ! At The Village Gate - V6 8509
10. Bill Evans - At The Montreux Jazz Festival - V6 8762
Livré sous 7 jours

Recorded Together For The First Time - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
Louis Armstrong (trumpet, vocals), Duke Ellington (piano), Mort Herbert (bass), Barney Bigard (clarinet), Trummy Young (trombone), Danny Barcelona (drums)
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
599.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
L'orchestre d'Ellington est superbe, et la voix et le jeu de Louis vous touchent droit au coeur. Le son est transféré pour la première fois directement des masters de session trois pistes. Vous pouvez entendre les moindres détails ! Si vous deviez emmener un album sur une île déserte, celui-ci devrait faire partie des tout premiers choix. Dé sormais, cet enregistrement merveilleux est disponible, pour la première fois, dans la collection CLASSIC CLARITY VINYL 45 RPM SERIES - pressée sur notre Super Vinyl Profile II.
Titres des morceaux: 
Side A :
1. Duke's Place
2. I'm Just a Lucky So and So
Side B :
1. Cotton Tail
2. Mood Indigo
3. Do Nothin' Till You Hear From Me
Side C :
1. The Beautiful American
2. Black and Tan Fantasy
3. Drop Me Off in Harlem
Side D :
1. The Mooce
2. In a Mellowtone
Livré sous 7 jours

Scratch - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
Peter Gabriel (piano, synthesizer, organ, vocals), Robert Fripp, Sidney McGinnis (electric guitar, steel & acoustic guitar), Tony Levin (bass), Bayete, Roy Bittan (keyboards), Larry Fast (synthesizer), Jerry Marotta (drums)…
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
699.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
Le jumelage est idéal - l’homme de la formation Genesis, est produit par un leader de premier plan, Robert Fripp, fondateur du groupe de rock progressif « King Crimson ». Sur ce deuxième album de Peter Gabriel, les chansons « On the Air » et « D.I.Y. » sont des morceaux étourdissants de rock moderne, datant de 1978, bouillonnant de synthés, de rythmes insistants de guitares confectionnées. L'ensemble présenté dans une production standard sonne pourtant comme un grand stadium. Parmi les autres titres « A Wonderful Day in a One-Way World », « White Shadow », « Animal Magic », « Perspective »" et « Home Sweet Home ». Cet album a été mastérisé et gravé par Bernie Grundman à partir des bandes originales, sur le système de gravure ALL TUBE MONO de Classic, qui donne un confort et une chaleur à cet album qu’il n’a jamais eu. Ces magnifiques enregistrements sont désormais disponibles en version 45 tours, dans un merveilleux coffret collector (4 disques) en édition limitée.
Titres des morceaux: 
1. On the air
2. DIY
3. Mother of violence
4. Wonderful day in a one way world
5. White shadow
6. Indigo
7. Animal magic
8. Exposure
9. Flotsam and jetsam
10. Perspective
11. Home sweet home
Livré sous 7 jours

Car - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
Peter Gabriel (keyboards, flute, vocals), Steve Hunter (acoustic, electric, rhythm, steel guitar), Tony Levin (bass, tuba), Jozef Chirowski (keyboards, vocals), Jim Maelen (percussion), Allan Schwartzberg (percussion, drums)…
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
699.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
Le premier des trois albums solo de l’ex chanteur de Genesis, qui permet de se lancer officiellement en tant que "Peter Gabriel". Ce volume est dénommé Peter Gabriel (I, Car). En 1977, il y avait beaucoup d'anticipation pour le premier effort solo d’un Peter Gabriel flamboyant, qui témoignait de son passé Genesien. Trois années s'étaient écoulées depuis ses chansons avec le groupe Genesis, qu’il avait certainement quitté sur une bonne note avec The Lamb Lies Down on Broadway. Alors que les fans ne devaient pas avoir peur de la survie de Genesis, sans leur chanteur original, ils ne pouvaient pas être déçus par son premier album solo. Produit par Bob Ezrin (Pink Floyd, Alice Cooper), il s'adresse à la scission avec ses potes du groupe allégoriques "Solsbury Hill", tout en conservant les sensibilités d’un rock dont il avait été l’un des pionniers. Les morceaux de cet l'album, transférés à partir des bandes originales personnelles de l'artiste, inclus les concerts favoris comme Moribund Burgermeister, Modern Love, Excuse Me, Humdrum, Slowburn, Waiting For the Big One, Down The Dolce Vita (avec le London Symphony Orchestra) et Here Comes The Flood. Ces magnifiques enregistrements sont désormais disponibles en version 45 tours, dans un merveilleux coffret collector (4 disques) en édition limitée.
Extrait YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=Dly6I8pqXcI
Titres des morceaux: 
Side A :
1. Moribund the Burgermeister
2. Solsbury Hill
Side B :
1. Modern Love
2. Excuse Me
3. Humdrum
Side C :
1. Slowburn
2. Waiting for the Big One
Side D :
1. Down the Dolce Vita
2. Here Comes the Flood
Livré sous 7 jours

Blue Train - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
Lee Morgan (trumpet),
Curtis Fuller (trombone),
John Coltrane (tenor sax),
Kenny Drew (piano),
Paul Chambers (bass),
Philly Joe Jones (drums)

Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
599.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
C'est le seul disque de John Coltrane chez Blue Note, mais quel disque. Il est accompagné sur ce disque de pointures comme Lee Morgan à la trompette, Curtis Fuller au trombone, Kenny Drew au piano, Paul Chambers à la bass et Philly Joe Jones à la batterie. Le groupe fait merveille autour de Coltrane et apporte plein de vitalité et de tonus. Désormais, cet enregistrement merveilleux est pour la première fois disponible dans la collection CLASSIC CLARITY VINYL 45 RPM SERIES (Coffret collector de luxe), pressé sur notre Super Vinyl Profile II.
Extrait YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=S1GrP6thz-k
Titres des morceaux: 
Side A :
1. Blue Train
Side B :
1. Moment's Notice
Side C :
1. Locomotion
2. I'm Old Fashioned
Side D :
1. Lazy Bird
Livré sous 7 jours

Julie is Her Name

Musiciens/Orchestre: 
Julie London (vocals), Barney Kessel (guitar), Ray Leatherwood (bass)
Son: 
Mono
Grammage: 
180
LPs: 
2
Set Box: 
0
399.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
LIMITED EDITION S/N : 2721
Description: 
« Julie Is Her Name », est le premier album de la chanteuse et actrice Julie London, il est considéré comme un véritable classique par les amateurs de jazz et de pop des années 50. Initialement publié en 1955, il comporte le légendaire guitariste Barney Kessel et le bassiste Ray Leatherwood. Elle avait le don d’être naturel et perfectionniste à la fois. Aucun artifice, sans maniérisme, pas de trucages professionnels, la voix que toutes les femmes auraient dans un monde parfait, le summum de l’art dissimulé. Et son contrôle de l'intonation a été rarement égalé, que ce soit dans le domaine populaire ou classique, elle était la perfection même. La réédition de BoxStar est superbement réalisée, avec l’absence de bruit de surface et de distorsion, l’enregistrement en 45 tours permet d’être au plus près de la bande son originale. C'est Julie London telle que vous avez toujours souhaité entendre, dans son vraiment magnifique. Ne le manquez pas !
Titres des morceaux: 
Side One :
1. Cry Me a River
2. I Should Care
3. I'm in the Mood For Love
Side Two :
1. I'm Glad There Is You
2. Can't Help Lovin' That Man
3. I Love You
Side Three :
1. Say It Isn't So
2. It Never Entered My Mind
3. Easy Street
Side Four :
1. 'S Wonderful
2. No Moon At All
3. Laura
4. Gone With the Wind
Livré sous 7 jours

The Firebird 33/45 RPM Clarity Comparison Test Pressing Box Set

Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
2
Set Box: 
Set Box
599.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
THIS RARE ITEM CAME FROM THE PERSONNEL COLLECTION OF THE PREVIOUS OWNER OF "CLASSIC RECORDS". IT'S ONE OF ONLY 20 MADE, NUMBER 18/20.
Description: 
ULTRA RARE SEALED "TEST PRESSING" FROM CLASSIC RECORDS. 2 SINGLE SIDED 200 G LP'S ONE SIDE IS (45 RPM) AND THE OTHER IS (33 RPM) FOR OPTIMAL SOUND PERFORMANCE, IT DOSENT GET ANY BETTER AS FAR AS SOUND QUALITY. THIS RARE ITEM CAME FROM THE PERSONNEL COLLECTION OF THE PREVIOUS OWNER OF "CLASSIC RECORDS". IT'S ONE OF ONLY 20 MADE, NUMBER 18/20. PLEASE ZOOM IN ON THE LAST PHOTO AND READ IT VERY CAREFULLY IT WILL TELL YOU ALL THE INFO ON THIS EXTREAMLY RARE ITEM. THE JACKET OR COVER IT COMES WITH IS A FREE BONUS ITEM IT'S IN MINT CONDITION, IT'S BRAND NEW. HAS TWO SILVER "HOLOGRAM" STICKERS FROM THE CLASSIC RECORDS FACTORY THAT ARE UNDER THE SHRINK WRAP SEALING THE BOX.
Titres des morceaux: 
Side A :
1. The Firebird (45 RPM)
Side B :
1. The Firebird (33 RPM)
Livré sous 7 jours

Amos Lee - LP 200 G - Quiex SVP CLARITY VINYL

Musiciens/Orchestre: 
Amos Lee (guitar, vocals), Lee Alexander (pulp drum, bass), Fred Berman (drums, background vocals), Kevin Breit (acoustic guitar, mandolin) Adam Levy (electric guitar, background vocals), Norah Jones (piano, background vocals), Devin Greenwood (Organ)...
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
1
Set Box: 
0
299.50 €
RPM: 
33
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
AMOS LEE "Amos Lee" - 200 G LP Quiex SVP CLARITY VINYL Classic Records Reissue. Amos Lee is one of those special singer songwriters that comes along very infrequently. On this, his first release he sings songs from the heart that we can all relate to and does so with a voice that we all wish we had. Amos opened for Norah Jones on her 2004 European tour and this record is produce by Norah Jones band member Lee Alexander. Mastered and cut from the original 1/2" analog masters by Bernie Grundman on Classic's "all tube" stereo cutting system and pressed on Classic's 200 G Super Vinyl Profile. Amos is definitely in the house and in the room ! This record was pressed to Clarity Vinyl right before Classic Records was sold and was NEVER RELEASED to the public, making it super rare ! Background on Clarity Vinyl Pressings. In 2008, Classic discovered that demagnetizing black vinyl records leads to better sound in playback. The engineers at Furutech in Japan, makers of a commercial record demag machine, explained that the carbon black that was added to PVC record pellets contained trace metal that became randomly magnetized and while spinning below an electro-mechanical transducer (phono cartridge) caused electrical distortion inside a cartridge during LP playback. Hence, demagnetizing a black vinyl record dramatically reduces the electrical distortion and leads to more "Clarity" in playback. Michael Hobson, founder of Classic Records reasoned that if the carbon black were removed then the result should be more Clarity in playback. Working closely with the PVC manufacturer Kenan, Classic developed its own proprietary "Clarity Vinyl" devoid of the problems with trace magnetic particles contained in black vinyl formulas. Clarity Vinyl represents the ultimate in vinyl formulations because it is comprised of over 90% percentage of the highest quality co-polymer available - a key component in vinyl pellets used for manufacturing vinyl records. Further, Clarity Vinyl has no carbon black additive, common in vinyl formulas for LP’s. Carbon Black contains trace metals that become magnetized and cause “electrical distortions” in cartridges during playback that smears the sound. By taking out the Carbon Black, Classic Records is able to dramatically reduce the “electrical distortions” and thus bring more “Clarity” to the playback process, providing a more realistic musical experience to the listener and LP enthusiast.A Clarity vinyl pressing on a flat profile die is the absolute ultimate pressing possible and even a step above the JVC UHQR black vinyl pressings. Not to be missed - you can hear the difference ! Background on Classic 200 G Super Vinyl Profile. In 2003, Classic Records launched its now famous Signature Blue Note Mono reissue series. As part of that series Classic developed an "authentic" 200 gram LP profile that replicated that of an original Blue Note record from the 1950's. Comparing a test pressing on the new profile versus the same title on the normal 180 gram pressing it was discovered that the 200 gram version sounded significantly better. The 200 gram pressing sounded louder, with more definition and solidity of notes across all frequencies and there was more detail - particularly low level detail like room or hall sounds, pages being turned, musicians whispering and automobile sounds outside the studio all became easier to identify. At first it was speculated inside Classic Records that the extra weight resulted in the better performance as no one could come up with a better answer given that the stampers were the same as well as the vinyl pellets used on both 180g and 200g pressings. One day, Michael Hobson, the founder of Classic Records was discussing this unexplainable sonic discovery with the Legendary Mastering Engineer and Sheffield Records founder, Doug Sax when Doug, without hesitation stated "Ah Michael you've discovered the difference in a flat versus conventional profile". Puzzled, Hobson asked for an explanation which Sax described as going all the way back to 1950's mono pressings and what happened when stereo records came out in the early 1960's. Sax explained that in the 1950's when mono records had no vertical modulation (only lateral), pressing PolyVinylChloride PVC (plastic) records were more easily pressed on "Flat Profile" dies fitted to the pressing machines since the grooves on the mono stampers were all the same height (no vertical modulation). The molten vinyl was able to flow evenly across the stampers and fill properly during the molding (pressing) of the record. The problems started when stereo record cutting came into vogue producing stampers that had variable height grooves sticking up across the diameter of each stamper. Using the older mono pressing dies resulted in tremendous problems getting the areas between grooves of different heights to fill properly - a groove that is in front of another taller one often got passed over by the flowing molten vinyl resulting in "non-fill" which was audible and thus a "defective" record. Pressing plants don't like to press defective records and are always looking for high pressing yields or a s few rejects as possible. To solve the problem, the engineers developed a new pressing die profile which tapers from the center of the die, flattens in the middle of the diameter and then tapers again toward the outside of the die. The new profile was "concave" rather than flat. When you put a flat stampers onto the concave dies the stampers distort and are no longer flat - the grooves are no longer perpendicular across the stamper and by association across a finished vinyl pressing. This new die profile created "back pressure" on the flowing vinyl and solved the "non-fill" problem with stereo pressings and resulted in higher yields which was great for pressing plants and good for record companies who wanted good prices on pressings. The problem was and still is that the new profile records don't sound as good as they could because they are not flat across their profile. Using a micrometer across the diameter of a 1950's mono records reveals that the thickness is virtually the same across the record's diameter from center label to outer edge but not so for a newer stereo profile pressing which is convex across its diameter resulting from the concave profile dies / distorted stampers. This is the dirty little secret that Classic had rediscovered was known to old school experts like Doug Sax who founded Sheffield Labs in the 1970's. After the discovery, Classic Records never looked back and all of its releases and re-pressings after 2003 were on the new 200 gram Flat Profile dies that were specially made for Classic. Some years later Classic discovered that the very same profile was used by JVC in Japan to produce the legendary UHQR pressings for Mobile Fidelity which are well known to sound better than the conventional Mobile Fidelity pressings of the same titles - it all makes sense now. The long and the short of this is that Classic 200g Super Vinyl Profile (Flat Profile) pressings are as good as it gets for proper playback without groove distortion from non-flat pressings - Period.
Extrait YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=PstRDzZjnLk
Titres des morceaux: 
Side A :
1. Keep It Loose, Keep It Tight
2. Seen It All Before
3. Arms Of A Woman
4. Give It Up
5. Dreamin'
Side B :
1. Soul Suckers
2. Colors
3. Bottom Of The Barrel
4. Black River
5. Love In The Lies
6. All My Friends
Livré sous 7 jours

Hotter Than July

Son: 
Stéréo
Grammage: 
180
LPs: 
1
Set Box: 
0
199.50 €
RPM: 
33
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
ÉDITION LIMITÉE ET NUMÉROTÉE
Description: 
Sorti en 1980, le brillant album de Stevie Wonder « Hotter Than July » sonne la fin d’une période classique de l'artiste légendaire. Sa transition vers l’âge adulte et sa direction vers la musique pop, lui rapporte un très large succès auprès du public et des critiques, et par l’occasion une cargaison de Grammy Awards. Et comment. Excité après sa rencontre avec Bob Marley, Wonder lui rend hommage par l’intermédiaire des titres : « Master Blaster (Jammin) », « I Ain’t Gonna Stand For It » et « Happy Birthday » qui font parti des hits de l’album. Comme ce fut souvent le cas sur les albums précédents, la première version du Wonder des années 80 le met en vedette en jouant lui même une variété d'instruments, soutenu par un certain nombre d'invités célèbres, dont Angela Winbush, Michael Jackson, Betty Wright et les membres du Gap Band. Le résultat final est un album de chansons d'amour vif, de pop délicieusement optimiste et un hommage à peine déguisé à Bob Marley.
Titres des morceaux: 
1. Did I Hear You Say You Love Me
2. All I Do
3. Rocket Love
4. I Ain't Gonna Stand For It
5. As If You Read My Mind
6. Master Blaster (Jammin')
7. Do Like You
8. Cash In Your Face
9. Lately
10. Happy Birthday
Livré sous 7 jours

St. Louis Blues

Musiciens/Orchestre: 
Nat King Cole (P, voc), Nelson Riddle (cond, arr) & Orchestra
Son: 
Stéréo
Grammage: 
180
LPs: 
2
Set Box: 
0
89.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
Sélection AAD
Description: 
Un personnage influent dans le développement du 20ème siècle en tant que spécialiste et compositeur de la musique blues et de nombreuses chansons populaires, WC Handy a souvent été appelé le « père du blues ». Lorsque deux des plus belles et plus populaires figures du milieu du 20ème siècle de musique, jazz et musique populaire icône de Nat "King" Cole et le style mis en œuvre par l’extraordinaire arrangeur Nelson Riddle, l’ouvrage d’un album dédié à la musique de WC Handy sont le résultat d’une transformation et d’un hommage digne. La voix particulièrement douce de Nat "King" Cole est justement soutenu par des orchestrations de Nelson Riddle. Du point de repère de « St. Louis Blues » et de l’amour a ppréciée de « Morning Star », à travers le chant familier des « Blues Joe Turner », les différentes facettes des chansons de WC Handy ont été interprétées et fortement rafraîchi. Avec le contemporain de Louis Armstrong Plays WC Handy (également disponible ici avec des sons acoustiques), cet album est considéré par beaucoup comme la meilleure anthologie de la musique de WC Handy.
Titres des morceaux: 
1. Overture (Love Theme/Hesitating Blues),
2. Harlem Blues
3. Chantez Les Bas
4. Friendless Blues
5. Stay
6. Joe Turner's Blues
7. Beale Street Blues
8. Careless Love
9. Morning Star
10. Memphis Blues
11. Yellow Dog Blues
12. St. Louis Blues
Livré sous 15 jours

The Healer - 45 RPM Clarity Vinyl

Musiciens/Orchestre: 
John Lee Hooker (vocals, guitar),
Carlos Santana & The Santana Band (guitar, tymbales, congas, drums), Bonnie Raitt (vocal, slide guitar), Robert Cray (guitar), George Thorogood (guitar), Charlie Musselwhite, (harmonica)…
Son: 
Stéréo
Grammage: 
200
LPs: 
4
Set Box: 
Set Box
999.50 €
RPM: 
45
Edition limitée: 
Edition limitée
Fin de série: 
0
Sélection AAD: 
0
Informations complémentaires: 
UNUSED, FACTORY SEALED
Description: 
John Lee Hooker était un guitariste et chanteur de blues américain. Son style unique et authentique à la fois en a fait l'un des artistes les plus importants de cette musique, et son influence sur le Blues et le Rock durant tout le XXe siècle est considérable. The Healer était une coupure importante pour John lee Hooker. Cet album a été l’un des premiers à présenter un large éventail de musiciens prestigieux tels que Bonnie Raitt, Los Lobos et Carlos Santana. L’album a immédiatement retenu l’attention des médias à cause de tous ses musiciens superstars impliqués dans sa production et qui lui vaudra un Grammy Award du meilleur disque de Blues traditionnel. Enregistré et mixé sur bandes analogiques ?, le son est meilleur que n'importe quel autre enregistrement de Hooker. Désormais, cet enregistrement merveilleux est pour la première fois disponible sur le Label Classic Records en version 45 tours, dans la collection CLASSIC CLARITY VINYL 45 RPM SERIES (Coffret collector de luxe), pressé sur notre Super Vinyl Profile II, cet album a été mastérisé et gravé par Bernie Grundman à partir des bandes originales, sur le système de gravure ALL TUBE MONO de Classic, qui donne un confort et une chaleur à cet album qu’il n’a jamais eu. Si vous êtes un fan de John Lee Hooker, c’est un must !
Extrait YouTube: 
https://www.youtube.com/watch?v=tRlCXZwXk1M
Titres des morceaux: 
Side A :
1. The Healer
2. I´m in the Mood
Side B :
1. Baby Lee
2. Cuttin´ out
3. Think Twice before you go
Side C :
1. Sally Mae
2. That´s Alright
3. Rockin´ Chair
Side D :
1. My Dream
2. No Substitute
Livré sous 7 jours